اگر ترکیب سریال‌های کلاسیک آمریکایی و جهان ابرقهرمان‌های مارول را دوست دارید، «وانداویژن» برای شماست؛ سریالی جدید محصول استودیو مارول که از دیزنی‌پلاس پخش می‌شود و برای علاقه‌مندان ابرقهرمانان دنیای مارول و مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است.

وانداویژن

 همشهری آنلاین - روناک حسینی: وانداویژن یک مینی‌سریال آمریکایی است که توسط جک شیفر Jac Schaeffer و مت شکمن Matt Shakman برای سرویس پخش دیزنی پلاس بر اساس شخصیت‌های کمیک‌ ماورل، واندا ماکسیموف (اسکارلت ویچ) و ویژن ساخته شده است. این مجموعه ادامه ماجراهای دنیای سینمایی مارول است و مرتبط با داستان‌ فیلم‌های این مجموعه. در حقیقت داستان سریال پس از وقایع فیلم «انتقام‌جویان: بازی نهایی» (Avengers: Endgame (۲۰۱۹)) در جریان است.

در این سریال، به ویژه در قسمت‌های آغازین ما با فضایی پارودیک از سیتکام‌های چند دهه قبل آمریکا مواجهیم. در قسمت اول، واندا و ویژن، زن و شوهری با توانایی‌های فوق بشری که تازه ازدواج کرده‌اند، زندگی خود را در شهری کوچک به نام وست‌ویو آغاز و سعی می‌کنند خود را با زندگی در این شهر وفق دهند و تا جای ممکن عادی باشند و کسی از توانایی‌های خارق‌العاده آن‌ها بویی نبرد.

در واقع ما ابتدا با یک سیتکام امریکایی دهه ۵۰ روبه‌رو می‌شویم با صدای خنده تماشاگران در پسزمینه و موقعیت‌های کمیک متداول. البته با این تفاوت که شخصیت‌های اصلی، نه شهروندان معمولی آمریکایی که ابرقهرمانان دنیای مارولند و اگر دنبال‌کننده فیلم‌های MCU (دنیای سینمایی مارول) باشیم، می‌دانیم ویژن، به دنبال رویدادهای قبلی، دیگر نباید در داستان حضور داشته باشد.

جادوی انتقام‌جویان در کمدی‌های کلاسیک آمریکایی | وانداویژن محبوب علاقه‌مندان دنیای مارول

در قسمت‌های ابتدایی، از دهه ۵۰ عبور می‌کنیم و لباس‌ها و فضای سریال به دهه‌های شصت، هفتاد و بعد هشتاد تغییر می‌کنند. کم‌کم می‌بینیم تنها با یک تقلید مطایبه‌آمیز از کمدی‌های آمریکایی مواجه نیستیم و حتی شخصیت‌هایی که از فیلم‌های مارول می‌شناسیم با آنچه قبلا از آن‌ها دیده‌ایم متفاوتند. شخصیت‌ها در فضایی ترکیبی از کلیشه سریال‌های آمریکایی و دنیای مارول زندگی‌ می‌کنند و رفته‌رفته متوجه می‌شویم شهری که واندا و ویژن در آن زندگی می‌کنند، دنیایی نیمه‌واقعی و نیمه‌خیالی است که قدرت‌هایی مافوق بشر آن را کنترل می‌کنند.

جادوی انتقام‌جویان در کمدی‌های کلاسیک آمریکایی | وانداویژن محبوب علاقه‌مندان دنیای مارول

شاید در ابتدا، بیش از هر چیز فضای سریال ما را یاد فیلم «نمایش ترومن» (The Truman Show) بیندازد، فیلمی محصول ۱۹۹۸ با بازی جیم‌ کری که در آن شخصیت داستان، بدون اینکه بداند از لحظه تولد بازیگر یک سریال تلویزیونی است. البته با پیش رفتن سریال کم‌کم روح مارولی ماجراها بر فضای تلویزیونی آن می‌چربد و مخاطب بارها با ترفندهای داستانی غافلگیر می‌شود. سازندگان سریال ایستراگ‌های (easter egg) زیادی برای علاقمندان دنیای مارول در جزئیات صحنه و دیالوگ‌ها چیده‌اند، به این ترتیب که تماشاگر با دقت به این جزئیات، می‌تواند پیام‌های پنهان سازندگان را رمزگشایی و اطلاعاتی بیشتر از رویدادهای هر قسمت دریافت کند و برای آنچه در آینده روی می‌دهد، پیش‌بینی‌های خودش را داشته باشد.

جادوی انتقام‌جویان در کمدی‌های کلاسیک آمریکایی | وانداویژن محبوب علاقه‌مندان دنیای مارول

الیزابت اولسن و پل بتانی بازیگران نقش‌ واندا ماکسیموف و ویژن در مجموعه فیلم‌ها، در این سریال هم نقش‌آفرینی می‌کنند. وانداویژن ۹ قسمت دارد که آخرین قسمت آن ۵ مارس پخش خواهد شد.

کد خبر 587584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha